Wednesday, November 9, 2011

Politik Sekolah: Budak Pandai

korang semua ade tak pengalaman manis dan pahit masa time sekolah dulu? yang mane lagi banyak? pahit ke manis? aku dulu dari sekolah rendah sampai menengah aku sekolah perempuan, so semua perangai perempuan aku dah tengok. ahhaaa.

aku kat sekolah dulu nakal sikit. sikit je. mulut aku bising so cikgu tak berapa nak berkenan dengan aku.
tapi still hormat cikgu aku. masa aku darjah dua, aku kelas nombor 2 dari 3 kelas. so dalam bising-bising aku tu aku dapat nombor 6 dalam final exam.so dengan bangganya dan secara automatiknye pointer aku lepas untuk masuk kelas nombor satu bagi tahun berikutnye. ha ha ha ha. tekezut cikgu cine aku tu.

hari pertama aku darjah 3, aku masuklah kelas yang banyak budak pandai dan anak orang kaya itu. masa tu parent aku tu xla kaya mana. budak2 dalam tu semua berlagak. aku xpaham kenapa diorang nak berlagak. padahal muka xlawa pun. ada yang jongang, muka hitam, ketinggian xcukup, gemuk, kurus pun ada. tapi diorang semua berlagak. tak paham aku. so aku pun di layan macam orang asing la didalam kelas itu.

sampai hujung tahun, aku dapat nbo 33. alamak! so aku pun dah agak aku masuk kelas last. so bila masuk tahun baru, aku dan lagi dua kawan aku tak tahu kami ditempatkan di kelas mana so kami bertiga pun membawa diri ke kelas nombor dua, tapi malangnye nama kami bertiga takde dalam kelas tu. so aku, kawan aku melayu, dan lagi satu kawan cina aku pun pergi la ke kelas nombor tiga.dah sah2 la kami akan duduk didalam kelas itu. TETAPI!! selepas di check, hanya kawan aku yang melayu tu je yang masuk kelas last.  so aku dengan kawan aku yang cina tu tersengih-sengih la macam kerang busuk.sekolah aku tu ade 3 je kelas, so dah sah2 aku masih lagi dikelas yang PERTAMA hahah. serius tahun sebelumnye cikgu aku tak bagitahu aku pun aku masuk kelas mana sebab masa tu family aku tak kaya. serius aku cakap cikgu-cikgu sekolah aku pilih kasih. anak orang kaya je diorang layan. tapi tak pe aku tak simpan dalam hati.saya dah maafkan cikgu ok.

lepas tu aku ngan kawan aku tu pun masuk lah kelas budak pandai, bila diorang nampak je aku, diorang buat muka tak puas hati. siap ade sorang budak datang kat aku tanya aku dapat nbo berape tahun lepas?

nama dia noraini dan dia jongang.

No comments:

Post a Comment